Okul rehberlik birimimiz; öğrencilerimizin yaşamış olduğu olumlu-olumsuz her durumda danışabilecekleri, yönlendirilmeye ve takip edilmeye ihtiyaç duyduğu her alanda fikir alabilecekleri en önemli birimlerimizdendir.
Okul rehber öğretmeni ve eğitim koçlarımız eşliğinde öğrencilerimizin davranışları, başarı-başarısızlık durumları takip edilmekte, çözüm odaklı çalışmalar yaparak nedenleri araştırılıp ve sonuca varılmaktadır. Bu nedenlerin tespiti sonucunda velilerimiz bilgilendirilerek, gerçekleşecek olan düzeltme ve yapılandırmaların iş birliği içerisinde yürütülerek kalıcı olması hedeflenmektedir.
1. Öğrenme çeşitliliği doğrultusunda öğrenme stillerinin belirlenmesi,
Verimli ders çalışma yöntemlerinin kazandırılması,
Zaman yönetiminin kazandırılması,
Sınav kaygısı ve stresle başa çıkma yöntemlerinin kazandırılması,
Sorgulama, araştırma ve düşünme becerilerinin kazandırılması,
Okula uyum (Oryantasyon) konusunda destek alması sağlanmaktadır.
2.Kişisel ve Sosyal Gelişim Faaliyetlerimiz
- Olumlu iletişim becerileri kazandırılması,
- Öfkeyle başa çıkabilme yöntemlerinin öğretilmesi,
- Problem çözme becerileri geliştirilmesi,
- Zorbalık ve akran baskısı karşısındaki tutumların öğretilmesi,
- Bireysel olarak karar verebilme, amaç belirleme ve yürütme davranışlarının benimsenmesi,
- Okul kurallarını fark etme ve uygulamada desteklenmesi,
- Ergenlik dönemleri boyunca bedensel ve duygusal gelişiminin farkına varma ve kabul etmesinin sağlanması,
- Aile ve toplum olgusunu anlama ve kabul etmesi,
- Empati duygusunun geliştirilmesi,
- Kendine güven ve öz saygı geliştirebilmesi,
- Kendini anlama ve değerlendirmesinin sağlanması,
- Doğaya ve çevreye karşı sorumluluklarını fark etmesi desteklenmek
3.Bireysel / Grup Psikolojik Danışma ve Rehberlik Faaliyetlimiz
Öğrencilerimiz birbirinden farklı davranışlara sahip olabilirler. Bu davranışların değerlendirilmesinde, bilişsel-duygusal yapıları ve sosyal çevre farklılıkları göz önünde bulundurulmaktadır.
Bireysel veya grup rehberlik faaliyetlerimiz;
Öğrencilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda başvurmaları yoluyla,
Velilerin ve/veya öğretmenlerin ilettiği geri bildirimlerin değerlendirilmesi yoluyla,
Envanter, test, vb. Uygulamaların değerlendirilmesi yoluyla başlatılır.
Dönem başında hedeflenen davranış ve sosyal becerilerin gelişimini sağlamak ve değerlendirmek amacıyla düzenli olarak sınıf içi rehberlik etkinlikleri gerçekleştirilir.
Velilere yönelik rehberlik hizmetleri
Velilerimize yönelik rehberlik hizmetlerimizin başında okul aile iş birliğinin sağlanması gelmektedir. Velilerimizde durum değerlendirmesi yapabilmek, sınıf içi ve sınıf dışı davranışların takibini yapabilmek adına “Veli Çayı” etkinliklerimiz yapılmaktadır.
Öğrencilerimize yönelik yapılan rehberlik çalışmalarının sürekliliği ve davranış haline dönüşebilmesi için velilerimizin büyük katkısı gereklidir. Bu sebeplere velilerimize yönelik rehberlik hizmetlerimizde;
Öğrencilerimizde hedefleyeceğimiz davranışların evde aile bireyleri tarafından desteklenmesi;
Okul dışındaki bütün ortamlarda öğrencilerimizi etkileyen tüm olumsuzlukların ortadan kaldırılmasının sağlanması,
Öğrencinin bulunduğu gelişim düzeyine uygun davranışları anlama ve yönlendirmelerin yapılması,
Ebeveyn ve çocuk arasındaki iletişim becerilerinin geliştirilmesi ve bunun sürekliliğinin sağlanması,
Öğrencinin istekleri, hayalleri ve planlarına uygun eğitsel ve mesleki planlama yapılması
Her açıdan gelişimini sağlayacak uygun yaşam koşullarının oluşturulması
Öğrencinin okula ve öğretmenlerine karşı olumlu tutumlar benimsemesi
Özel gereksinimi olan öğrenciler için okul-veli iş birliğinin oluşturulması davranışlarının kazandırılması hedeflenmektedir.
Eğitsel Rehberlik Faaliyetlerimiz